Verslag PVN-recreatiereis 2017

Dat de reis in 2017 naar Sunny Beach, Bulgarije zou gaan, was al snel duidelijk. Maar naar welk hotel? Hotels geven maar moeilijk eenpersoonskamers vrij en deze hebben wij juist nodig. Uiteindelijk is het gelukt, en op 22 mei vertrokken zeven en op 20 mei tien deelnemers naar hotel Festa Panorama in het naast Sunny Beach gelegen Nessebar.

Vanaf het hotel was het twee minuten lopen naar het strand. Hier was men nog niet klaar voor het zomerseizoen. Pas na enkele dagen kwamen er strandstoelen en parasols.

De eerste week was er ’s ochtends vaak bewolking, maar ’s middags was het heerlijk toeven bij het zwembad. De ochtenden konden we mooi gebruiken voor wandelingen in de omgeving en bezoekjes aan het ons bekende Nessebar. Voor de goede lopers was dit in twintig minuten te doen en de minder goede lopers konden het toeristentreintje of de bus pakken. In en rondom het hotel waren ook genoeg mogelijkheden voor vermaak en ontspanning, zoals diverse massages.

Ook tijdens de tweede en derde week hebben we regelmatig bewolking gezien, maar de temperatuur was goed en we konden altijd wel een gedeelte van de dag aan het strand of bij het zwembad liggen. Bij veertien van de zeventien deelnemers is de psoriasis goed verbeterd tijdens de reis, die gewaardeerd werd met een 8,3. Van de aangeboden excursies is door een aantal mensen gebruikgemaakt.

De gemiddelde leeftijd van de groep was opnieuw iets lager dan vorig jaar: 66,6 jaar.

Dit bericht is geplaatst onder .