Recreatiereizen

Recreatiereizen voor PVN-leden

Begin jaren tachtig is de PVN (de toenmalige NBPV) gestart met het organiseren van recreatiereizen voor haar leden. Al velen zijn mee geweest op een reis naar een warm Europees land. De Werkgroep Recreatiereizen probeert altijd een locatie te vinden die zeer dicht bij het strand ligt. Het liefst niet te druk, maar ook niet te stil. Soms is ongekleed zonnen mogelijk. Het is bijzonder prettig dat mensen met psoriasis in groepsverband zo makkelijk met hun huidaandoening omgaan. Ook ontstaan er vaak prettige contacten. De vrijwilligers van de Werkgroep Recreatiereizen zetten zich dan ook volledig in om samen met een professioneel reisbureau de deelnemers een aangename vakantie te bezorgen.

Reisbegeleiding

De werkgroep beschikt over een reisbegeleider die de gehele reis aanwezig is. Na afloop van de reis is er een evaluatie om te zien of er verbeterpunten zijn. De reisbegeleider heeft geen medische bevoegdheid. Van deelnemers wordt verwacht dat zij de reis zelfstandig kunnen maken. Wie dat wil, kan natuurlijk zelf een begeleider of reisgenoot meenemen.

2016-01-23-ad-en-sietie

Sietie Smit en Ad van der Linde

• PVN-reis naar Bulgarije in 2017

In het voorjaar van 2017 organiseert de Werkgroep Recreatiereizen van de PVN een geheel nieuwe recreatiereis naar Bellevue Hotel in Bulgarije. Uw reisbegeleidster is Sietie Smit. Alle hieronder vermelde tekst is ontleend aan informatie van Reisburo Franeker.

Bellevue Hotel is een heerlijk familiehotel aan de boulevard en het strand van Sunny Beach. Via de boulevard wandelt u gemakkelijk naar het gezellige centrum van Sunny Beach. Toch hoeft u het hotel niet uit om uzelf te vermaken. Er is namelijk genoeg te beleven. Zo zijn er talloze sport- en ontspanningsfaciliteiten, een heerlijk zwembad, spa center en geniet u een uitgebreide all-inclusive-verzorging.

Ligging

Bellevue Hotel ligt op ongeveer vijftig meter van het strand, slechts gescheiden door een boulevard. Het centrum van Sunny Beach ligt op ongeveer zevenhonderd meter afstand. Op circa honderd meter vindt u een bushalte. Diverse winkeltjes, restaurants en bars bevinden zich aan de boulevard, in de directe omgeving van het hotel. Faciliteiten Bellevue Hotel telt 270 kamers, verdeeld over één gebouw met twaalf verdiepingen. Er is een 24-uursreceptie en er zijn vier liften. In het hoofdrestaurant kunt u terecht voor al uw maaltijden. Ook kunt u dineren in het à-la-carterestaurant (vooraf reserveren en tegen betaling). Drankjes zijn te verkrijgen bij de diverse bars. In de tuin ligt een groot zwembad met een apart kinderbad, omringd door een zonneterras met ligbedden en parasols. Het zonneterras wordt gedeeld met het naastgelegen hotel. Op het strand staan de ligbedden en parasols ook gratis voor u klaar. Het hotel biedt een badhanddoekenservice aan (met borg). Tevens biedt Bellevue Hotel u winkeltjes, een kapsalon en een wasservice aan (alle tegen betaling). In de lobby, bij de receptie en op uw kamer kunt u gratis gebruikmaken van wifi.

Hotelkamer

Een standaardkamer in Bellevue Hotel (1-3 personen) heeft zijzeezicht. Uw kamer is netjes en verzorgd ingericht en beschikt over een telefoon, airconditioning (gratis), televisie en minibar (tegen betaling). De badkamer is voorzien van een douche, toilet en föhn. Ook is er een balkon of terras met zitje.

Sport en ontspanning

Tijdens uw verblijf in Bellevue Hotel kunt u gratis gebruikmaken van de fitnessruimte, aerobics, beachvolleybal, boccia, darts, voetbal en tafeltennis. Biljart en watersporten aan het strand zijn tegen betaling. Tegen betaling kunt u ook even heerlijk ontspannen tijdens een massage, manicure of pedicure. Het hotel biedt eenmaal per week een leuke show of livemuziek.

Verzorging

U verblijft in Bellevue Hotel op basis van all inclusive: ontbijt (07.30-10.00 uur), lunch (12.00-14.30 uur) en diner (18.00-21.00 uur) zijn inbegrepen, alle in buffetvorm. Hetzelfde geldt voor diverse snacks (15.00-16.00 uur), koffie, thee en koekjes (15.00-16.00 uur), ijs (15.00-16.00 uur) en door het hotel geselecteerde lokale alcoholische en alcoholvrije drankjes (08.30-23.30 uur). Niet inbegrepen: alle consumpties na 23.30 uur en dineren in het à-la-carterestaurant.

Drie weken: vertrek 22 mei, terug 12 juni

Twee weken: vertrek 29 mei, terug 12 juni

Kosten per persoon
         Reissom    Ann.verz.    Reisverz.
    Drie weken, tweepersoonskamer €     1.050,00 €       104,07 €         61,73
    Drie weken, eenpersoonskamer €     1.600,00 €.      142,18 €         61,73
    Twee weken, tweepersoonskamer €        935,00 €         85,85 €         43,84
    Twee weken, eenpersoonskamer €     1.400,00 €       125,24 €         43,84

Vluchtschema:
    Corendon Dutch Airlines
    22/29 mei Amsterdam Burgas CND119 21.15 01.15
    12 juni Burgas Amsterdam CND120 18.00 20.35

Het vluchtschema is onder voorbehoud van wijzigingen.

Bij de reissom is inbegrepen:

vliegreis Amsterdam-Burgas v.v. per Corendon Dutch Airlines

1 stuk handbagage (max. 7 kilo)

1 stuk ruimbagage (max. 20 kilo)

luchthavenbelastingen

transfer vanaf de luchthaven naar hotel en v.v. per lokale touringcar

14 of 21 overnachtingen in een standaardkamer op basis van all inclusive

service van Corendon-reisleiding ter plaatse

reisbescheiden per e-mail

Bij de reissom is niet inbegrepen:

visumkosten, indien noodzakelijk voor uw bestemming

reis- en/of annuleringsverzekeringen, optioneel bij te boeken

additionele transfers, optioneel bij te boeken

uitgaven van persoonlijke aard, zoals drankjes

LET OP:

Genoemde prijzen zijn exclusief reisbegeleidingskosten. Deze worden half april vastgesteld en zijn afhankelijk van het aantal deelnemers, maar zullen niet meer dan € 70,- p.p. bedragen. Hiervoor ontvangt u van de PVN een factuur.

Voor deze reis kunt u zich via het inschrijfformulier HIER aanmelden.

Graag volledig en duidelijk ingevuld terugzenden aan:

Werkgroep Recreatiereizen PVN Mosselplaat 38 2134 WG Hoofddorp

Het is mogelijk een telefonische reservering te maken bij Ad van der Linde of Sietie Smit van de Werkgroep Recreatiereizen. Uw gegevens worden dan genoteerd. Wel moet u daarna het inschrijfformulier binnen 72 uur ondertekend opgestuurd hebben, anders vervalt uw reservering. Aanmelden mag ook via onderstaande e-mailadressen. Ook dan geldt dat het inschrijfformulier binnen 72 uur ondertekend moet worden opgestuurd. Net als andere jaren geldt ook nu voor de aanvraag van eenpersoonskamers: wie het eerst komt, die het eerst maalt.

Na uw aanmelding ontvangt u direct een bevestiging van de Werkgroep Recreatiereizen, gevolgd door een factuur van Reisburo Franeker.

Van de PVN ontvangt u (na half april) een factuur voor reisbegeleidingskosten (inclusief administratiekosten), maximaal € 70,- p.p.

Zo’n tien dagen voor vertrek ontvangt u van de Werkgroep Recreatiereizen een reisbrief en deelnemerslijst.

Voorwaarden

Op deze reis zijn de Algemene Reisvoorwaarden van de ANVR en het calamiteitenfonds (SGR) van toepassing. U dient uiteraard te beschikken over de juiste reisdocumenten.

Reisbegeleiding

Sietie Smit zal ter plaatse een aantal excursies aanbieden, zodat u ook iets van de omgeving kunt zien. Ook zal zij proberen te regelen dat we gezamenlijk kunnen dineren aan één of twee tafels, zodat we bij elkaar kunnen zitten (is afhankelijk van medewerking restaurant).

Voor meer informatie over deze recreatiereis kunt u contact opnemen met:

Sietie Smit, 0517-342216 (inspreken mag), sietie@softwork.nl

Ad van der Linde, 023-5630878 (inspreken mag), ajavdlinde@hetnet.nl

De reis is in z’n geheel ondergebracht bij

• Verslag PVN-recreatiereis 2016

Na 28 jaar ging de PVN recreatiereis eindelijk weer eens naar Cyprus, naar het plaatsje Ayia Napa. Sommige deelnemers waren blij dat zij herinneringen konden ophalen.

Op 13 mei vertrokken negen en op 20 mei veertien deelnemers vanaf Schiphol richting Cyprus. De groep van negen (bekende) deelnemers werd uitgezwaaid door een oud-deelnemer die helaas niet meer meegaat. Dat was een leuke verrassing.

Vanaf hotel Stamatia was het twee minuten lopen naar het strand. Hier bevond zich een leuk haventje, waar we elke avond een kopje koffie gingen halen. Op het strand waren strandbedden (en parasols) te huur, zodat je lekker kon liggen. Rondom het hotel was redelijk wat lawaai van verkeer en omliggende hotels, maar de kamers waren netjes en schoon en het eten was goed. Ook was er genoeg vertier in de buurt, en dankzij een goede en betaalbare busdienst konden we allerlei uitstapjes maken.

De Cyprioten vonden het weer niet zo best, maar de enkele regenbui die viel telde hooguit vijf druppels (wij zijn wel wat meer gewend!), dus wij vonden het weer uitstekend. Steeds tussen de 30° en 35°. Zoals altijd had Ad een thermometer mee, waardoor we wisten dat het water op onze laatste dag 28,1° was. Wat wil een mens nog meer! Wij waren soms zelfs blij met een paar wolkjes, dan konden we even bijkomen.

Bij het grootste gedeelte van de groep is de psoriasis goed verbeterd tijdens deze vakantie, die gewaardeerd werd met een 7,2.

Een aantal deelnemers nam deel aan de excursies die werden georganiseerd, waaronder een trip naar het Troödosgebergte en een boottocht. Veel deelnemers gingen zelf op pad, te voet of met de bus. Er kon redelijk goed worden gewandeld in de omgeving en met de bus waren Nicosia en de omliggende dorpen prima bereikbaar.

Doordat we een aantal “jongere” deelnemers mee hadden, was de gemiddelde leeftijd weer lager dan vorig jaar, namelijk 69. Maar jongere deelnemers blijven welkom. Al zat een aantal van de “oudere” deelnemers op het strand te discussiëren of ze nu wel of niet met een parachute achter de speedboot aan zouden gaan. Hoe ouder hoe gekker! Hoe dan ook hadden we weer een geweldig saamhorige groep

PVN-reis 2016 groepsfoto

• Oudere groepsfoto’s