Sport en Beweging

PVN-project Psoriasis, Sport en Beweging

Om meer bekendheid te geven aan psoriasis en om te bevorderen dat mensen met deze huidziekte – jongeren maar ook volwassenen – meer gaan bewegen, is de PVN het project “Psoriasis, Sport en Beweging” gestart. Immers, ook mensen met psoriasis moeten vrij en zonder schroom kunnen sporten.
Voor dit project heeft de PVN in eerste instantie contact gezocht met een aantal voetbalclubs. Dit heeft ertoe geleid dat de PVN nu shirtsponsor is van vijf elftallen, en wel van voetbalvereniging R.K.V.V. Volharding in Vierlingsbeek, CVV Zwervers in Capelle a/d IJssel en THB uit Haarlem, F.C. de Bilt uit Den Bilt en C.V.V. Blauw Wit ’34 uit Leeuwarden.  Bovendien gaat de PVN minimaal één keer per jaar in de clubhuizen van deze voetbalverenigingen voorlichting geven over psoriasis en vertellen wat de impact hiervan is op met name jongeren.

• Kampioen in PVN-shirt

Groot feest bij Korfbalvereniging De Zwaluwen. De B2, het team uit Zevenaar dat speelt in PVN-shirts, is onlangs kampioen geworden. Met één wedstrijd gelijk gespeeld en de overige wedstrijden gewonnen zijn ze de terechte winnaars. De PVN feliciteert de meisjes en jongens van de B2 van harte met deze geweldige prestatie. Tijdens een gezellig feestje heeft Ria Bloemberg-Lubbers, voormalig manager relatiebeheer van de PVN, de spelers, trainers en begeleiders op taart getrakteerd en namens de PVN toegesproken.

De Zwaluwen dragen een PVN-shirt in het kader van het PVN-project Psoriasis, Sport en Beweging, bedoeld om psoriasis en artritis psoriatica nog meer en op een laagdrempelige manier in beeld te krijgen. Immers, als iedereen in Nederland weet wat psoriasis is, zullen de mensen met psoriasis er veel minder last van hebben.

Ook De Volharding in Vierlingsbeek, THB in Haarlem, De Zwervers in Capelle aan den IJssel, FC De Bilt in De Bilt en BlauwWit 34 in Leeuwarden doen mee aan dit project en spelen in PVN-shirts.

.

• C.V.V. Blauw Wit ’34 Leeuwarden